تماس با ما

خواص خرما برای زنان

سرفصل‌های مطلب

خرما یکی از سالم ترین میوه‌ها و مواد غذایی جهان است. این میوه در بین افرادی که سعی می‌کنند زندگی سالمی داشته باشند بسیار محبوب است. خرما فواید بسیاری برای سلامتی بدن دارد. در اینجا خواص خرما برای زنان مورد بررسی قرار می‌دهیم. خرما در موارد بسیار زیادی مانند پریودی، بارداری، شیردهی، سلامت تخمدان و رحم و … برای بانوان مفید است که در اینجا به آنها می‌پردازیم.

خواص خرما در پریودی

یکی از خواص بیشماری که می‌توان برای خرما نام برد، کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی است. برخی زنان قبل یا هنگام قاعدگی علائم ناخوشایندی مانند سردرد، نوسانات خلقی، نفخ شکم و حالت افسردگی و اظطراب را تجربه می‌کنند. ترکیبات موجود در خرما مانند منیزیوم و ویتامین B6 می‌تواند در کاهش این علائم موثر باشد.

از دیگر خواص خرما در پریودی می‌توان جلوگیری از کم خونی نام برد. زنان در این دوره خون زیادی از دست می‌دهند که باید جبران شود. خرما به دلیل داشتن منابع بسیار خوب ویتامین و مواد معدنی مانند آهن به عنوان یک غذای خونساز شناخته می‌شود.

خواص خرما برای بارداری

یکی از ویتامین های موجود در خرما فولات (فولیک اسید یا ویتامین B9) است. همان گونه که می دانید برای این که جنین سالمی داشته باشید توصیه می شود قبل از اقدام به بارداری و همچنین در زمان بارداری باید مقادیری از این ویتامین مصرف شود. خرما یکی از منابع طبیعی برای تامین این ویتامین است.

در هنگام بارداری بهتر است برای برطرف کردن میل به شیرینی از مواد غذایی سالم مانند خرما استفاده کنید. مصرف قندهای ساده که در کیک و نوشیدنی‌ها وجود دارد به سرعت قند خون شما را بالا می‌برد که هم باعث چاقی می‌شود و هم احتمال مبتلا شدن به دیابت بارداری را افزایش می‌دهد. خرما منبع سالم از قند است که در هنگام بارداری می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید. اما دقت کنید که در مصرف این میوه شیرین نیز زیاده روی نکنید تا تاثیر بدی در بدن شما نداشته باشد. در مورد مقدار مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

برخی مادران در دوره بارداری با مشکلات گوارشی مانند یبوست مواجه می‌شوند. در این مواقع توصیه می‌شود که از غذاهای دارای فیبر بالا استفاده شود. خرما حاوی فیبر فراوانی است که می‌تواند مقداری از فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

خواص خرما برای زنان شیرده

زنان شیرده برای این که بدن سالمی داشته باشند و بتوانند شیر مورد نیاز نوزاد خود را تامین کنند باید غذاهای سالم و دارای ارزش غذایی بالا را در برنامه غذایی خود قرار دهند. خرما میوه ای با ارزش غذایی بسیار بالاست در مطلب ارزش غذایی خرما بیشتر به این موضوع پرداخته ایم.

به طور خلاصه برنامه ای که برای دوران شیردهی باید در نظر بگیرید باید شامل مواد مغذی زیر باشد.

  • ویتامین های گروه ب
  • ویتامین A
  • ویتامین D
  • ید
  • فولات
  • کلسیم
  • آهن
  • مس
  • روی

خرما غنی از انواع ویتامین و مواد معدنی است و میتواند مقداری از نیاز بدن شما را به مواد مغذی بالا تامین کند.

در این دوران بهتر است بجای مصرف غذاهای فراوری شده که ارزش غذایی پایینی دارند مواد طبیعی را جایگزین کنید. انواع گوشت و حبوبات و آجیل ها و تخم مرغ و … انتخاب های مناسبی برای مصرف مادران شیرده است.

خواص خرما برای تخمدان و رحم و باروری

برای سلامت بدن به خصوص تخمدان و رحم همواره باید مواد مغذی مورد نیاز بدن از طریق غذاهای سالم و مقوی مانند خرما تامین شود.

خرما دارای انواع آنتی اکسیدان است که از آسیب ناشی از رادیکال های آزاد به ارگانهای حساس بدن جلوگیری می‌کند.

در اینجا بخشی از خواص خرما برای زنان را مورد بررسی قرار دادیم. اما فواید مصرف خرما بجای قندهای مضر به همین جا ختم نمی‌شود. در مطلب خواص خرما برای مردان نیز به صورت اختصاصی به فواید خرما برای مردان پرداخته ایم.

اگر میخواهید تمام فواید مصرف خرما را بدانید حتما مطلب فواید خرما را بخوانید. در این مطلب به طور مفصل به خواص خرما پرداخته ایم.

موارد احتیاط برای مصرف خرما

خرما نیز مانند هر ماده غذایی سالم دیگر ممکن است تحت شرایطی برای شما مضر باشد. اگر به مشکل عدم تحمل فروکتوز دچار هستید بهتر است از خوردن خرما صرف نظر کنید( در این مورد فرد با خوردن انواع میوه ها دچار شکم درد و نفخ می‌شود).

اگر به بیماری دیابت و یا دیابت بارداری مبتلا هستید حتما در مورد مصرف خرما و میزان مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

خرما سرشار از پتاسیم است، اگر دچار بیماریها قلبی مانند فشار خون پایین هستید با پزشک خود مشورت کنید.

خرمایی که برای ظاهر بهتر و براق شدن آن از مواد افزودنی استفاده کرده‌اند مصرف نکنید.

جمع بندی

خرما دارای خواص متعددی برای تمام افراد بخصوص زنان است و بهتر است برای حفظ سلامتی آن را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

به دلیل قیمت بالای خرما در بسیاری از شهرهای ایران برخی مردم مصرف آن را کم کرده اند. اما در وبسایت ما می‌توانید با کیفیت ترین خرماهای ایران را به قیمت بسیار مناسب خرید کنید و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

برای مشاهده قیمت ها و خرید خرما اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
ورود به خرمایی

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟

لوگو خرمایی
ثبت نام در خرمایی
ایمیل
نام
رمز ورود