تماس با ما

بهترین روشهای مصرف شیره خرما

شیره خرما با چی بخوریم؟- طریقه مصرف

سرفصل‌های مطلب

شیره خرما یک ماده غذایی بسیار مقوی است که دارای فواید بسیار زیادی است. اما شاید در مورد نحوه مصرف آن برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که شیره خرما را با چی بخوریم ؟ در اینجا تعدادی از مواد غذایی را معرفی می‌کنیم که ترکیب مقوی و خوشمزه ای با شیره خرما تشکیل می‌دهند.

برای بهره مندی از فواید بسیار زیاد شیره خرما بهتر است این محصول را به عنوان شیرین کننده طبیعی جایگزین قند و شکر کنید. میتوانید در مطلب خواص شیره خرما بیشتر در مورد فواید آن مطالعه کنید.

شیره خرما را با چه بخوریم؟

ترکیب ارده کنجد و شیره خرما

خرما و کنجد یکی از بهترین مکمل ها برای یک دیگر هستند. شیره خرما و ارده کنجد هم اکثر خواص خرما و کنجد را را در خود دارند. ترکیب ارده شیره برای کسانی که می‌خواهند صبح با خود را با انرژی و نشاط زیادی شروع کنند بسیار مناسب است.

این ترکیب علاوه بر خواص فراوان مزه بسیار خوبی نیز دارد که به شما پیشنهاد میکنم حتما آن را امتحان کنید.

برای این که از خوردن این ترکیب لذت بیشتری ببرید میتوانید مقداری پودر کاکائو نیز به این ترکیب اضافه کنید و یک نوتلای سالم خانگی داشته باشید!

ارده و شیره خرما

کرده بادام زمینی و شیره خرما

یکی از دیگر ترکیبات سالمی که می‌توانید برای صبحانه یا یک میان وعده پر انرژی مصرف کنید ترکیب کرده بادام زمینی و شیره خرما است.

برای مزه بهتر می‌توانید یک موز و یک گردو و یا مقدار کمی کنجد بوداده نیز به ترکیب خود اضافه کنید و از مزه بسیار دلپذیر آن لذت ببرید و روزی پرانرژی را برای خود رقم بزنید.

تخم مرغ و شیره خرما

به دو روش می‌تونید شیره خرما رو با تخم مرغ مصرف کنید. اولین روش این که طبق معمول نیمرو درست کنید( بهتره بهش نمک نزنید) و بعد از اتمام کار شیره خرما را روی نیمرو بریزید و نوش جان کنید.

املت شیره خرما

در این روش ابتدا کمی روغن در ماهیتابه می‌ریزیم و شیره خرما را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم بعد از کمی تفت دادن شیره خرما تخم مرغ را به آن اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم و تا املت ما آماده خوردن شود. برای این که املت شما مزه متفاوتی داشته باشد می‌توانید مقداری پودر دارچین نیز به آن اضافه کنید.

املت شیره خرما

با شیره خرما چه غذایی درست کنیم؟

حلوا شیره خرما

یکی از استفاده های بسیار مرسوم شیره خرما استفاده در انواع حلوا به عنوان شیرین کننده است. در انواع حلوا معمولا از شکر برای شیرین شدن استفاده می‌شود که برای سلامتی بسیار مضر است. شیره خرما یک جایگزین بسیان مناسب برای شکر است که علاوه بر این که ضرر کمتری برای بدن دارد، فواید زیادی نیز دارد.

یکی از آسانترین دستورهای پخت حلوا شیره خرما به صورت زیر است:

شیره خرما1 پیمانه
گلاب نصف یک فنجان
زعفرانیک قاشق چایخوری
پودر هلیک قاشق چایخوری
آرد2 پیمانه
پودر دارچینبرای تزیین
روغن مایع1 پیمانه
پودر نارگیل برای تزیین

  • در مرحله اول نصف فنجان آب و گلاب و زعفران دم کرده و پودر هل را در یک قابلمه مخلوط میکنیم و روی حرارت مناسب می‌گذاریم تا خوب مخلوط شوند. قبل از جوش آمدن شهد شعله را خاموش کنید.
  • یک ماهیتابه را روی شعله ملایم میگذاریم و آرد را درون ماهیتابه الک می‌کنیم و تا زمانی که بوی خامی آرد از بین برود و کمی تغییر رنگ دهد حرارت دادن را ادامه میدهیم
  • روغن را به آرد اضافه میکنیم و مخلوط می‌کنیم و به مدت 5 دقیقه تفت می‌دهیم.
  • در این مرحله شهد را به روغن و آرد اضافه میکنیم و خوب مخلوط میکنیم تا یک دست شود
  • حلوا را درون ظرف مورد نظر میریزیم و با پودر نارگیل و دارچین تزین میکنیم.

حلوا کشی و حلوا راشی

حلوا کشی و حلوا راشی از حلواهای مخصوص جنوب ایران است که از شیره خرما و ارده کنجد تهیه می‌شوند .

کیک

برای پخت انواع کیک میتوانید از شیره خرما به عنوان شیرین کننده بجای شکر استفاده کنید. جایگزین کردن خرما و شیره خرما علاوه بر این که مزه بهتری به کیک و شیرینی های شما می‌دهد، ضرر به مراتب کمتری برای بدن شما دارد.

شیره خرما با کیفیت از کجا بخرم؟

در اینجا بهترین روش ها برای مصرف خرما را معرفی کردیم و گفتیم که شیره خرما را با چی بخوریم که خوشمزه تر و مقوی تر باشد. اما نوع خرمای استفاده شده برای تهیه شیره خرما در مزه و خواص و همچنین سلامت آن بسیار موثر است. برخی شیره های موجود در بازار را با استفاده از ضایعات خرما تهیه می‌کنند. اگر میخواهید یک شیره با کیفیت از خرماهای خوشمزه جنوب تهیه شده است را مصرف کنید ما در وبسایت خرمای خاتم این امکان را برای شما محیا کرده ایم.

انواع خرما و شیره خرما و محصولات جنوب را میتوانید از وبسایت ما خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید. حتما صفحه خرید شیره خرما را مشاهده کنید و از خوردن یک شیره سالم و باکیفیت لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
ورود به خرمایی

هنوز ثبت نام نکرده‌اید؟

لوگو خرمایی
ثبت نام در خرمایی
ایمیل
نام
رمز ورود